top of page
Zoeken
  • info860472

BEN JE OF DENK JE WIE JE BENT

Wie BEN jij?

Jaren stond op het bord in mijn praktijk. Wie denk je te zijn of wie BEN je? En enthousiast als ik was ging ik met mensen aan de slag. Ondersteund door geleerde methodieken en technieken zoals NLP, Systemisch werk, Transactionele Analyse, lichaamswerk, healing, visualisaties, reading etc. Inmiddels 15 jaar later en vele ervaringen rijker is het tot me doorgedrongen dat ik altijd al een innerlijk weten heb gehad dat ik niet in staat was om mensen Heel te maken. Ze zijn al heel. Wel bracht de fascinatie voor de drijfveer van mensen om de dingen te doen zoals ze doen mij op een spoor. Ik mocht eerst veel leren over gedrag, het hoe en waarom van overtuigingen en conditioneringen, over mijn hypersensitiviteit en hoog gevoeligheid in het algemeen om mijzelf en anderen en mijn gedragingen beter te begrijpen. En dacht daar dan iets voor te moeten doen!


Om in een later stadium in al mijn vezels te voelen dat het nooit anders is geweest dat ik Liefde, aandacht en compassie deelde met de wereld. Maar mijzelf nog verloor in de ander. Wat zij niet aangingen deed ik wél voor hen. En dat is nog steeds een aandachtspunt.

In diezelfde periode ontving ik regelmatig de boodschap ,in meditatie, om alle boeken weg te doen en in een lege ruimte te gaan zitten. Dan komen de mensen vanzelf werd me gezegd. Die boodschap begreep ik toen nog niet zo goed. Inmiddels wél. Dat inzicht was het begin van het einde van mijn praktijk volgens een bepaalde vorm.

Ik diende ook het concept vorm los te laten en mee te stromen met wat zich aandiende en heel veel vrij te geven ( ander woord voor loslaten). Een weg van ‘wakker’ worden.

Je hoeft niets te DOEN om iemand te ZIJN. Je BENT alles en niets in die stille lege ruimte die voorbij woorden liefde ademt. En daarin jezelf in de ander ont-moeten is een opgave voor veel mensen.


Mooi mens er hoeft niets aan jou te veranderen. Je bent mooi zoals je bent. BEN je of denk je wie je bent!


Welkom met alles wat er IS Ik loop graag een stukje met je op als je jezelf wilt ont-moeten


Wakkere wandeling Massages Natuurlijk leiderschap Begeleide dagretraite Stilte

Bosbaden


27 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page